Máris csúszik szét a solymári vasúti megálló
Máris csúszik szét a frissen felújított esztergomi vasútvonal egyik állomásának peronja. Ez az a vasútvonal, ahol 44 milliárd forint ment el, de ezernyi hibával adták át a beruházást.
Máris csúszik szét a frissen felújított esztergomi vasútvonal egyik állomásának peronja. Ez az a vasútvonal, ahol 44 milliárd forint ment el, de ezernyi hibával adták át a beruházást.
Összesen 220 milliárd forint közlekedésfejlesztési közbeszerzést ír ki a kormány, többek között autópálya lesz Debrecen és Berettyóújfalu között, Esztergom vasútja lassan teljesen megújul.
Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.
Hivatalosan is átadták az ürömi körforgalmat pénteken. Ez jó hír az autósoknak, átépítették ugyanis az Ürömi és a Bécsi út kereszteződésében gyakori visszatorlódást okozó lámpás kereszteződést. Ezzel felgyorsult a környék közlekedése.
Már használhatják az autósok a pilisvörösvári közúti aluljárót, amelyről sokan azt hitték a rengeteg csúszás miatt, hogy sosem fejezik be. Az Index cikkében elátkozottnak nevezik az építményt, mert korábban víz árasztotta el, majd teljesen betemették, és már arról pletykáltak, hogy inkább felüljárót építenének helyette. Az aluljáró felett az esztergomi vasútvonal fut, amelynek felújítása szintén régóta húzódik, és annak a története is megér egy misét.
Téves következtetéshez vezet a Budapest-Esztergom vasútvonalat érintő két beruházás költségeinek összevetése a jelentősen eltérő műszaki tartalmak miatt – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfőn.
Sokat késnek egyes vonatok a 44 milliárd forintból felújított Budapest-Esztergom vonalon. Az Index szerint nemcsak olvasójuk jelezte nekik a káoszt, hanem a MÁV oldalán elérhető Vonatinfón is jól követhetőek a járatok – volt, amelyik 50 percet késett. A MÁV szerint műszaki probléma okoz fennakadást.
A MÁV szerint várhatóan egy hónapon belül kiírhatják az esztergomi vasútvonal villamosításáról szóló közbeszerzési eljárást – írja a Népszabadság. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a nyári menetrendváltáskor indulhat újra a forgalom a felújított pályán. A felsővezeték tartóoszlopait már felállították. A villamosítást az ígéretek szerint elsősorban hétvégén végzik majd, és akkor még visszatérhetnek majd a pótlóbuszok.
A Népszabadság szerint június 20-ától járhatnak újra vonatok az esztergomi vasútvonal Pilisvörösvár és Budapest közötti szakaszán. Eredetileg 2014 tavaszára ígérték az indulást, de az hónapok óta csúszik. Ha a nyári menetrendváltáskor el is indulnak a vonatok, az még nem jelenti majd azt is, hogy végeztek a korszerűsítéssel. A villamosítás miatt például több hétvégén várható később vágányzár a teljes vonalon.
Péntek este 10 órától szombat hajnali öt óráig lezárják a Szentendrei út nagy részét Budapest felé, a vasúti felüljárónál, mert felújítják a hídszerkezetet. A négy sávból hármat egyáltalán nem használhatnak majd a járművek, és egy időre a negyediket is lezárják – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteken.
Jóváhagyta az Európai Bizottság a Budapest-Esztergom vasútvonal rekonstrukciójának első ütemét. A fejlesztés összege több mint 56 milliárd forint, a beruházás 2014 augusztusának végére készülhet el - közölte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség csütörtökön.
Az Északi Vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti vasúti szakasz korszerűsítése során 29 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, valamint második vágány is épül Aquincum és Pilisvörösvár között – közölte hétfőn a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.